مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 14:002020-08-07سياسي

اعمال شب و روز عید غدیر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز هجدهم ماه ذی الحجه سالروز واقعه تاریخی غدیرخم است که طی آن پیامبر (ص) در مسیر بازگشت از حج الوداع، - روز هجدهم ماه ذی الحجه سالروز واقعه تاریخی غدیرخم است که طی آن پیامبر (ص) در مسیر بازگشت از حج الوداع، علی بن ابی طالب (ع) را از سوی خداوند به عنوان جانشین خود معرفی کردند.

در روایات برای شب و روز این عید بزرگ اعمالی سفارش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز هجدهم ماه ذی الحجه سالروز واقعه تاریخی غدیرخم است که طی آن پیامبر (ص) در مسیر بازگشت از حج الوداع، امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) را از سوی خداوند به عنوان جانشین خود معرفی کردند.

در روایات متعددی برای شب و روز این عید بزرگ که امسال مصادف با شنبه 18 مردادماه شده است، مطرح شده است که بر اساس کتاب مفاتیح الجنان به آن ها اشاره می کنیم.

شب هجدهم [ماه ذی الحجه]، شب عید غدیر و شب بسیار با شرافتی است، سید ابن طاووس در کتاب اقبال دوازده رکعت نماز با یک سلام به کیفیتی مخصوص برای این شب همراه با دعا هایی روایت کرده است.

روز هجدهم، روز عید غدیر و عیداللّٰه الأکبر و عید آل محمّد علیهم السلام و عظیم ترین عید است و حق تعالی هیچ پیامبری را مبعوث نفرموده جز آن که این روز را عید کرده و حرمت آن را دانسته، نام این روز در آسمان روز عهد معهود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال شب و روز عید غدیر

اعمال شب و روز عید غدیر