مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 مرداد 1399 ساعت 02:552020-08-06اجتماعي

توزیع 23000 پرس غذا با شعار «به عشق علی»


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره سنت نیکوی اطعام مومنان در روز عید غدیرخم، گفت: در این روز 23 هزار پرس غذا با شعار به عشق علی در سطح منطقه توزیع می شود.

- صالح محبی امروز در گفت و گو با خبرگزاری فارس در گنبدکاووس، با تبریک عید سعید غدیرخم به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان اظهار کرد: یکی از سنت های نیکو، حسنه و سفارش شده در این روز بزرگ که عیدالله الاکبر نیز هست اطعام مساکین و محرومین است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های متمادی از این سنت حسنه غفلت شده است، افزود: روایات بسیار متعددی پیرامون فضیلت اطعام به مومنان در عید سعید غدیر نقل شده که تکان دهنده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه رسول اکرم (ص) در روز عید غدیر حضرت علی (ع) را به عنوان پرچمدار برای مردم معرفی کرد، ادامه داد: در این روایت رسول خدا در غدیر فضیلت های امیرالمومنین علی (ع) را آشکار و ایشان را جانشین خود معرفی کردند.

محبی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) در روز عید غدیر روزه گرفته و به عبادت و اطعام مومنان پرداختند، خاطرنشان کرد: دیدار برادران دینی و صله رحم نیز یکی دیگر از اعمال این روز بزرگ است که در شرایط کرونایی می توان به صورت تلفنی آن را اجرایی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 23000 پرس غذا با شعار «به عشق علی»

توزیع 23000 پرس غذا با شعار «به عشق علی»