مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 مرداد 1399 ساعت 04:152020-08-05سياسي

سلفی ها روی مبانی وحدت قلم کشیدند/ غدیر چگونه وحدت آفرین است؟


در آستانه عید سعید غدیر، میزگردی با حضور کارشناسان گذاشتیم و رویکرد وحدت آفرین غدیر را براساس اندیشه شهید مطهری بررسی کردیم تا به این سوال پاسخ بدهیم که سلفی ها چگونه برای برهم زدن وحدت حتی روی منابع تاریخی اهل سنت قلم کشیدند.

- خبرگزاری فارس ـ حوزه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسایی: یکی از مولفه ها و ویژگی های واقعه غدیر وحدت آفرینی میان مسلمانان است که مقام معظم رهبری نیز این واقعه را محور وحدت معرفی کردند.

برای بررسی ابعاد این واقعه، میزگردی با حضور حجج اسلام سیدعباس موسوی مطلق، استاد حوزه علمیه، روح الله عباسی محقق و پژوهشگر حوزه، جواد محمدزمانی محقق و پژوهشگر حوزه و شاعر آیینی برگزار کردیم تا براساس ویژگی های کتاب الغدیر علامه امینی و نظرات علامه شهید استاد مطهری، ابعاد وحدت آفرین واقعه غدیر را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و به تلاش وهابیت و سلفی ها برای برهم زدن وحدت میان مسلمانان از طریق قلم کشیدن روی منابع تاریخی اهل سنت بپردازیم که در ادامه می خوانید:  بحث را از اینجا آغاز کنیم که علامه مطهری الغدیر را عامل وحدت اسلامی می داند.

در حالی که در این کتاب بر حقانیت امیرالمومنین (ع) سخن گفته است.

بنابراین چگونه می تواند چنین اثری وحدت آفرین باشد؟ موسوی مطلق: کتاب الغدیر یک تهدیدی بود که به فرصت تبدیل شد، نه محتوا و نه نیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلفی ها روی مبانی وحدت قلم کشیدند/ غدیر چگونه وحدت آفرین است؟

سلفی ها روی مبانی وحدت قلم کشیدند/ غدیر چگونه وحدت آفرین است؟