مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 مرداد 1399 ساعت 01:452020-08-03بين الملل

نقش موثر سند همکاری با چین بر اقتصاد ایران


یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که سندهای همکاری معمولا باعث اصلاح ساختاری می شود، گفت: سند همکاری ایران و چین می تواند نقش موثری در اقتصاد ما و همکاری های منطقه ای و بین المللی داشته باشد.

- یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که سندهای همکاری معمولا باعث اصلاح ساختاری می شود، گفت: سند همکاری ایران و چین می تواند نقش موثری در اقتصاد ما و همکاری های منطقه ای و بین المللی داشته باشد.

نصرت الله تاجیک در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت سند همکاری های 25 ساله ایران و چین اظهار کرد: این سند از چند منظر قابل بررسی است نخست افزایش موقعیت بازیگری ایران و توانایی هایی است که در قبال این سند کسب می کند، مساله دیگر حساسیت غربی ها و به خصوص آمریکا و همچنین چگونگی توجیه رسانه ها، نخبگان و نیروهای داخلی است که در این اقدام با دولت همراه شوند چرا که در ارتباط با چین ما یک انتخاب راهبردی کردیم که فقط به دلیل فشار حداکثری ترامپ نیست ، بلکه ناشی از تمایل ایران به دنبال کردن نگاه به شرق هم هست.

زیرا ترامپ تمام زیر ساخت روابط ما با غرب را که بی مشکل با این بلوک سیاسی هم نبودیم و نیستیم از بین برده و ما برای حفظ جایگاه منطقه و بین المللی خود تلاش داریم ابزارهای بازی و ایجاد توازن منطقه ای را متعدد و متنوع کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش موثر سند همکاری با چین بر اقتصاد ایران

نقش موثر سند همکاری با چین بر اقتصاد ایران