مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 14:202020-08-03سياسي

همکاری ایران و یونان برای استرداد آثار تاریخی


در دیدار معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سفیر یونان بر همکاری های مشترک و تبادل تجربیات در زمینه استرداد اموال فرهنگی تاریخی تاکید شد.

- در دیدار معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سفیر یونان بر همکاری های مشترک و تبادل تجربیات در زمینه استرداد اموال فرهنگی تاریخی تاکید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسن طالبیان با اشاره به بحث تشکیل مجمع تمدن های کهن با حضور کشورهای صاحب تمدن مانند ایران، یونان و چین با موضوع اصلی مبارزه با قاچاق اشیای تاریخی و استرداد اموال فرهنگی تاریخی با تکیه بر دیپلماسی فرهنگی، ایران را یکی از موفق ترین کشورها در استرداد بیش از 3400 اثر تاریخی فرهنگی تاریخی به ویژه از سال 1393 دانست.

او اقدامات ایران را عاملی برای ناامن شدن بازار جهانی برای قاچاق و فروش اموال فرهنگی تاریخی دانست.

وی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی کشورمان در بازگرداندن اموال فرهنگی تاریخی کشورهایی مانند عراق، افغانستان و برخی کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران مانند یونان با غارت، سرقت و قاچاق اموال تاریخی در دو قرن اخیر مواجه بوده است، امیدواریم بتوانیم با همکاری و اتخاذ راهکارهای مناسب بازگشت گنجینه های سرقت شده را فراهم کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری ایران و یونان برای استرداد آثار تاریخی

همکاری ایران و یونان برای استرداد آثار تاریخی