مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 05:502020-08-03اجتماعي

آموزش زبان فارسی با دنیای جانوران


فعالان حوزه ی کودک در سطح جهان دریافته اند که آموزش و همتای آن پرورش، نیاز به تغییراتی کلان دارد و دیگر آموزش و پرورش سنتی، تحکمی و یک سویه جوابگوی نیازهای کودکان نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابراعلام کتاب هدهد، آموزش خلاق شیوه ای پویا، سرگرم کننده و پرنشاط است که با جهان کودک ارتباطی عمیق برقرار می کند.

آموزش خلاق از راه ادبیات کودکان نیز فرزند راستین آن است.

شیوه ای که در ایران نیز به تدریج جای خود را در حیطه ی آموزش و پرورش باز کرده است.

پیشینه ی آموزش زبان فارسی در ایران آموزش سواد خواندن و نوشتن در ایران تا پیش از دوره ی مشروطه به روش مکتب خانه ای بوده است.

این روش بر پایه ی حفظ کردن نام حروف یا نویسه های الفبای فارسی بود، روندی که فارسی اول دبستان بود! از پیش از دوره ی مشروطه، کسانی مانند میرزا حسن رشدیه و بعدها جبار باغچه بان و دیگران روش سوادآموزی خواندن و نوشتن را در ایران ساده کردند.

به گونه ای که در دهه ی 1340، آموزش زبان فارسی رشد چشمگیری پیدا کرد و کودکان می توانستند ضمن آموختن حروف الفبای فارسی، در روندی یک ساله خواندن و نوشتن را هم بیاموزند.

با وجود این، در کار آن ها هم برخی کمبودها بود که برآیندی از جبر زمانی و به دور از اختیار آن ها بود؛ مانند این که سوادآموزی به کودکان از 7 سالگی شروع می شد و به پیش نیازهای آموزش خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش زبان فارسی با دنیای جانوران

آموزش زبان فارسی با دنیای جانوران