مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 03:202020-08-02اقتصادي

«جهش تولید» با آبزی پروری در خراسان جنوبی/ ظرفیت تولید آبزیان به 2500 تن می رسد


رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: این استان دارای ظرفیت های کم نظیری برای آبزی پروری است و توسعه طرح های پرورش ماهی می تواند گامی مؤثر در راستای تحقق شعار سال باشد.

- غلامرضا قوسی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به فعالیت 700 باب استخر پرورش ماهی در استان، اظهار داشت: علاوه بر این در برخی از سدهای استان نیز ماهی پرورش داده می شود.

وی با اعلام اینکه خراسان جنوبی در مجموع ظرفیت پرورش یک هزار و 100 تن ماهی را در سال دارد، بیان داشت: ماهی پرورشی خراسان جنوبی از نوع کپور و آمور با ظرفیت یک هزار تن در سال است.

چشم انداز 1404 برای خراسان جنوبی تولید و پرورش 10 هزار تن ماهی گرمابی، سردابی و تیلاپیا است   رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون یک هزار و 226 تن ماهی در استان تولید می شود و به دنبال این هستیم که تا پایان سال این رقم به دو هزار و 500 تن برسد، اضافه کرد: چشم انداز 1404 برای خراسان جنوبی تولید و پرورش 10 هزار تن ماهی گرمابی، سردابی و تیلاپیا است.

قوسی با اشاره به اینکه 401 نفر در خراسان جنوبی در صنعت آبزی پروی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، ادامه داد: در حال حاضر سه کارخانه فرآوری ماهی در بیرجند و طبس فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جهش تولید» با آبزی پروری در خراسان جنوبی/ ظرفیت تولید آبزیان به 2500 تن می رسد

«جهش تولید» با آبزی پروری در خراسان جنوبی/ ظرفیت تولید آبزیان به 2500 تن می رسد