مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 03:052020-08-01پزشكي

استرس دوران کرونا را چگونه کنترل کنیم؟


استرس و نگرانی به میزان کم در زندگی لازم بوده و گاهی باعث بهبود عملکرد افراد می شود اما گاهی اوقات و در شرایطی مانند امروز که بیماری واگیرداری در کل جهان شیوع دارد این استرس از حد معمول بالاتر رفته و انسان را دچار مشکل می کند که باید آن را کنترل کرد.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: استرس و نگرانی به میزان کم در زندگی لازم بوده و گاهی باعث بهبود عملکرد افراد می شود اما گاهی اوقات و در شرایطی مانند امروز که بیماری واگیرداری در کل جهان شیوع دارد این استرس از حد معمول بالاتر رفته و انسان را دچار مشکل می کند که باید آن را کنترل کرد.

لیلا میررضایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که میزانی از استرس، نگرانی، ترس و اضطراب در زندگی نه تنها بد نیست، بلکه می تواند کمک کننده باشد و فرد را برای مقابله با تهدیدات پیشِ رو در زندگی آماده کند و برای آن برنامه داشته باشد، اظهار کرد: وقتی این استرس، نگرانی، ترس و اضطراب تشدید می شود و تداوم می یابد، از حالت طبیعی خارج شده و بیمارگونه می شود و واکنش های متعددی ازجمله واکنش های جسمانی، شناختی، عاطفی و رفتاری را به راه می اندازد.

وی ادامه داد: واکنش های جسمانی استرس شامل افزایش ضربان قلب، عرق کردن، خشکی دهان، لرزش، سرگیجه، تند و کوتاه شدن تنفس، سر درد و درد عضلانی، تحریک­پذیری، خستگی، ناراحتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس دوران کرونا را چگونه کنترل کنیم؟

استرس دوران کرونا را چگونه کنترل کنیم؟