مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 09:502020-08-01بين الملل

پیشگامان معماری مدرن ایران


تا قبل از ورود آرشیتکت های تحصیل کرده و سفارش به آنها برای شکل گیری مؤسسات تمدنی جدید (به نقل و تعبیر حسین محجوبی اردکانی)، کارها به معماران تجربی سپرده می شد یا از نقشه های آماده استفاده می شد؛ - تا قبل از ورود آرشیتکت های تحصیل کرده و سفارش به آنها برای شکل گیری مؤسسات تمدنی جدید (به نقل و تعبیر حسین محجوبی اردکانی)، کارها به معماران تجربی سپرده می شد یا از نقشه های آماده استفاده می شد؛ یعنی نقشه های آماده را از دیگر کشورها می آوردند و معمار تجربی بر اساس آن بنا را می ساخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: تحولات معماری در ابتدای قرن شمسی با تحولات بین 2 جنگ جهانی در اروپا همزمان است.

جنگ بین الملل اول باعث رکود و بیکاری در اروپا می شود و به همین دلیل بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی برای ادامه کار به سراغ کشورهای امنی می آیند که در حال تغییر و تحول هم هستند.

از کشورهایی که به مقصد این شرکت ها تبدیل می شود، می توان به ترکیه و ایران اشاره کرد که دولت های ناسیونالیستی نوپا در آنها بر سر کار آمده اند.

5سال پیش از آن که اجرای راه آهن سراسری ایران آغاز شود، شرکت کامساکس دانمارک پروژه ساخت راه آهن سراسری ترکیه را آغاز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگامان معماری مدرن ایران

پیشگامان معماری مدرن ایران