مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 مرداد 1399 ساعت 09:002020-08-01اجتماعي

گام به گام با مریخ نورد استقامت


یک کارشناس هوافضا به مناسبت پرتاب مریخ نورد Perseverance (استقامت) از سوی ناسا، تاریخچه ای از مأموریت های گذشته به مریخ را تشریح کرد.

- ایسنا/اصفهان یک کارشناس هوافضا به مناسبت پرتاب مریخ نورد Perseverance (استقامت) از سوی ناسا، تاریخچه ای از مأموریت های گذشته به مریخ را تشریح کرد.

مرکز آموزش نجوم ادیب و فرهنگسرای مجازی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و شهرداری اصفهان با برگزاری یک آسترومینار به صورت مجازی میزبان علاقه مندان به نجوم و مباحث مربوط به پرتاب مریخ نوردان بود.

در این برنامه که همزمان با پخش زنده پرتاب مریخ نورد Perseverance (استقامت) ناسا برگزار شد، شبنم یزدانی دکترای هوافضا از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و سرپرست سابق پژوهشکده طراحی سامانه های فضایی ایران به تشریح ویژگی های این مریخ نورد پرداخت.

این کارشناس هوافضا درباره مریخ نورد Perseverance اظهار کرد: این مریخ نورد بسیار شبیه به مریخ نوردهای قبلی است و اگر همه چیز خوب پیش برود 18 فوریه 2021 به سیاره مریخ می رسد.

این مریخ نورد با استفاده از لیزر طیف سبز سنگ های سطح مریخ را می شکافد و از درون آنها نمونه برداری می کند.

همچنین میکروفون هایی در آن تعبیه شده که صدای تصعید سنگ ها را ثبت می کند و با این صدا پی به اجزای تشکیل دهنده آنها خواهند برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام به گام با مریخ نورد استقامت

گام به گام با مریخ نورد استقامت