مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 مرداد 1399 ساعت 06:352020-07-28ورزشي

گذری بر روستای جوشقان ساوه


روستای جوشقان ساوه از جمله روستاهایی استان مرکزی است که در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و سیاسی و ورزشی چهره های شاخص و افتخارآفرینی را پرورش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، روستای جوشقان از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه، در استان مرکزی  و در دهستان کوهپایه قرار دارد.

تاریخ روستای جوشقان، بنابر منابع موجود به چندین هزار سال قبل برمی گردد که روستا با نام محلی کوشکان مرکب از کوشک و کان متشکل از کوشکان علیا و کوشکان سفلی بوده است.

در منابع، کوشک، قصری را گویند که در اطراف آن باغ قرار داشته باشد؛ و کان همان معدن و یا مرکز و مکانی است در زیر زمین که محل انباشته شدن طبیعی احجار، فلزات و سایر چیزهاست.

این روستا به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه دائمی مزلقان چای دارای طبیعتی زیبا و مناظری چشم نواز است که می تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند.

جوشقان، در 75 کیلومتری باختر ساوه و 178 کیلومتری جنوب باختری تهران قرار گرفته است؛ و به دلیل نزدیکی به مرکز شهرستان و پایتخت و حضور مردم متدین و میهمان نواز، قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری و سیاحتی را دارد.

روستای جوشقان از دیرباز در میان روستاهای منطقه، بویژه منطقه خرقانِ قدیم (قاراقان)که شامل بخش هایی از مناطق ترک زبان استان های همدان، مرکزی و قزوین بوده است، صاحب اسم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری بر روستای جوشقان ساوه

گذری بر روستای جوشقان ساوه