مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 07:452020-07-26اقتصادي

تولید کوتاه ترین پالس لیزری از یک منبع فیبری


دانشمندان دانشگاه راچستر آمریکا در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه دستگاه جدیدی به نام تشدید کننده پالس کششی سالیتون کر (stretched-pulse soliton Kerr resonator) شده اند که می تواند پالس های لیزر فوق سریع را در طیف وسیعی از طول موج ها تولید کند.

- دانشمندان "دانشگاه راچستر" آمریکا در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه دستگاه جدیدی به نام "تشدید کننده پالس کششی سالیتون کر"(stretched-pulse soliton Kerr resonator) شده اند که می تواند پالس های لیزر فوق سریع را در طیف وسیعی از طول موج ها تولید کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، این دستگاه می تواند عملکرد پالس های لیزر فوق سریع را افزایش دهد.

این دستگاه پالس لیزر فوق سریع را در سرعت فمتوثانیه یا یک کوادریلیون در ثانیه(quadrillionth of a second) تولید می کند که این کوتاه ترین پالس ایجاد شده از یک منبع فیبری است.

ویلیام رنینگر (William Renninger) استادیار نورشناسی گفت: این مطالعه کاربردهای مهمی در طیف وسیعی از امور دارد که می توان به کاربردهای مهندسی و زیست پزشکی از جمله طیف سنجی، سنتز فرکانس، میزان مسافت، تولید پالس و موارد دیگر اشاره کرد.

تشدید کننده های کر از پدیده های موج غیرخطی نوین از جمله تکنیک های نوری مهم سولیتون پشتیبانی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کوتاه ترین پالس لیزری از یک منبع فیبری

تولید کوتاه ترین پالس لیزری از یک منبع فیبری