مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 مرداد 1399 ساعت 03:552020-07-26پزشكي

جنگل غنی «انارشیطان» درمسیر انقراض+تصاویر


روستای شهنیاء از توابع بخش بردخون از گذشته های دور محل رویش درختان انارشیطان بوده و اکنون نیز اندک درختانی در اطراف روستا دیده می شود و منظره ای زیبا و دلنواز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، انار شیطان یا گلپرک درختی است گل دهنده که بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می کند و بین 50 تا 150 سانتی متر ارتفاع دارد و پناهگاه و محل مناسبی برای آشیانه جانوران مناطق خشک و حشرات است.

این درخت بیشتر سال سبز است و به دلیل گل های زیبا و جذاب، مقاوم به گرما و خشکی بالا، تثبیت شن های روان، خوراک دام، درمان برخی بیماری ها مانند لکه های سفید پوست، بزرگی طحال، سفلیس و تهیه چوب اهمیت دارد و از چوب محکم  این درخت برای منبت کاری استفاده می شود و بذرهای آن برای درمان ورم های چرکی مناسب است.

علاوه بر زیبایی خیره کننده این درخت، مقاومت آن به خشکی و کم آبی هم جای تامل دارد و در حدی هست که به عنوان گیاهی مناسب برای بیابان زدایی قابل استفاده باشد.

درخت انارشیطان پیام آور سلامت و شادابی مردم این منطقه برای درمان درد خود نشانی جنگل حمیدو یا انار شیطان را می دادند و اطمینان داشتند شاخ و برگ این درخت پیام آور سلامت و شادابی است.

روستای شهنیاء از توابع بخش بردخون از گذشته های دور محل رویش درختان انارشیطان بوده و اکنون نیز اندک درختانی در اطراف روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل غنی «انارشیطان» درمسیر انقراض+تصاویر

جنگل غنی «انارشیطان» درمسیر انقراض+تصاویر