مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 19:202020-07-22اقتصادي

آیا نفت شیل آمریکا دوباره به دوران طلایی خود باز می گردد؟


صنعت نفت شیل آمریکا به شدت از بحران آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت در بازار جهانی آسیب دیده و بسیاری از کارشناسان نسبت به توانمندی این صنعت برای بازگشت دوباره به دوران طلایی خود با دیده شک و تردید نگاه می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، صنعت نفت شیل آمریکا از یک سو به خاطر شیوع ویروس کرونا از محل تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا که به کاهش شدید تقاضای نفت در بازار جهانی منجر شد و از سوی دیگر به خاطر سقوط قیمت نفت در بازار جهانی در پی بالا گرفتن اختلاف بین کشورهای نفتی به شدت آسیب دیده است.

اگر چه برخی کارشناسان از احتمال بهبود اوضاع شرکت های فعالی در این صنعت سخن می گویند اما برخی دیگر از کارشناسان نیز نسبت به آینده صنعت نفت در آمریکا بسیار بدبین هستند.

پایین بودن تقاضا برای نفت در بازار جهانی، موج گسترده ورشکست شدن شرکت های نفت شیل، کوله باری از بدهی های پرداخت نشده و عدم همکاری بانک ها و سرمایه گذاران عواملی هستند که آینده صنعت نفت آمریکا را در شرایط کنونی در برابر چشم اندازی تاریک قرار داده اند.

البته برخی کارشناسان خوشبین هستند و پیش بینی می کنند که تولید نفت آمریکا طی 5 سال آینده به دوران پیش از کرونا باز خواهد گشت اما سؤال اینجاست که آیا واقعاً این اتفاق رخ خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نفت شیل آمریکا دوباره به دوران طلایی خود باز می گردد؟

آیا نفت شیل آمریکا دوباره به دوران طلایی خود باز می گردد؟