مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 مرداد 1399 ساعت 06:102020-07-22اقتصادي

یک بام و چند هوای کرمان/ گرم ترین و خنک ترین منطقه کرمان کجاست؟


استان کرمان دارای ظرفیت های و قابلیت های جغرافیایی، اقتصادی، گردشگری متنوع و متعددی است که این دارایی ها، موجب شده پهناورترین استان کشور را به بهشت زمین شناسان (معادن) و استان چهار فصل معرفی کنند.

- ایسنا/کرمان استان کرمان دارای ظرفیت های و قابلیت های جغرافیایی، اقتصادی، گردشگری متنوع و متعددی است که این دارایی ها، موجب شده پهناورترین استان کشور را به بهشت زمین شناسان (معادن) و استان چهار فصل معرفی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کرمان پهناورترین استان کشور با 23 شهرستان در جنوب شرقی ایران قرار دارد و ارتفاعات آن دنباله رشته کوه های مرکزی ایران است.

این استان از تنوع آب و هوایی از گرم و شدیداً خشک متمایل به نه چندان خشک تا کویری، و در برخی از نقاط مانند بافت، رابر، کوهبنان، بردسیر و تاحدی شهربابک از هوایی معتدل و سرد برخوردار است.

تنوع اقلیمی در استان کرمان بسیار زیاد بوده و مناطق کوهستانی سرد و پر برف مثل رابر، بزنجان، بافت، چهارگنبد، سرچشمه، راین، کوهبنان، گوغر، خبر، سیرچ، ساردوییه، لاله زار و دهبکری و نیز مناطق گرمی مثل شهداد و جازموریان را در خود جای داده است.

بلندی های استان کرمان دنباله رشته کوه های زاگرس و رشته کوه مرکزی ایران است که از چین خوردگی های آتشفشانی آذربایجان آغاز می شود و تا بلوچستان امتداد می یابد و دنباله آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک بام و چند هوای کرمان/ گرم ترین و خنک ترین منطقه کرمان کجاست؟

یک بام و چند هوای کرمان/ گرم ترین و خنک ترین منطقه کرمان کجاست؟