مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 تیر 1399 ساعت 10:402020-07-21اقتصادي

سمنان جزء 4 استان پرورش دهنده ماهی تیلاپیا در کشور است


مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به مزیت های پرورش ماهی تیلاپیا گفت: این استان جزء چهار استان پرورش دهنده ماهی تیلاپیا در کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهرام فلاحی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود با اشاره به فواید پرورش ماهی تیلاپیا در مقایسه با پرورش سایر آبزیان اظهار داشت: در حال حاضر چهار استان سمنان، یزد، خراسان جنوبی و قم ماهی تیلاپیا را در استخرهای خود پرورش می دهند.

وی بابیان اینکه مقاومت در برابر بیماری ها و بی نیازی از مواد دارویی در طول دوره پرورش مهم ترین مزیت پرورش این ماهی است، افزود: دوره رشد سریع و تراکم پذیری بالا، ضریب تبدیل مناسب و تکثیر آسان، بازارپسندی مناسب، فیله پذیری، ارزش غذایی مطلوب، نیاز آبی کمتر نسبت به سایر آبزیان از دیگر فواید مهم پرورش این ماهی است.

وی با اشاره به آغاز پروژه پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان بیان کرد: این طرح بارها سازی 40 هزار بچه ماهی تیلاپیا در استخرهای پرورش ماهی استان سمنان اجرایی شد.

140 کشور دنیا قادر به پرورش ماهی تیلاپیا هستند مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه این ماهی ها به آبزیان سبز معروف هستند، تصریح کرد: 140 کشور در دنیا قادر به پرورش این گونه از ماهی ها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان جزء 4 استان پرورش دهنده ماهی تیلاپیا در کشور است

سمنان جزء 4 استان پرورش دهنده ماهی تیلاپیا در کشور است