مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 تیر 1399 ساعت 08:202020-07-20سياسي

نظر یک نماینده سابق مجلس در مورد اجرای طرحِ کوپنی کردن کالاهای اساسی


یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: با شرایط اقتصادی که هم اکنون کشور دارد بدون شک اجرای طرح کوپنی کردن یا الکترونیکی کردن کالاهای اساسی برای کمک به اقشار ضعیف ضروری است.

- ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: با شرایط اقتصادی که هم اکنون کشور دارد بدون شک اجرای طرح کوپنی کردن یا الکترونیکی کردن کالاهای اساسی برای کمک به اقشار ضعیف ضروری است.

سید محمدجواد ابطحی در گفت وگو با ایسنا در خصوص طرح مجلس برای کوپنی کردن کالاهای اساسی و توزیع کالاها به شکل کوپنی یا به صورت کارت الکترونیک، اظهار کرد: سابقه اجرای چنین طرحی به سال 1930 در آمریکا بر می گردد که وقتی فشار اقتصادی به مردم زیاد شد و شکاف طبقاتی عمیقی به وجود آمد دولت برای کمک به اقشار ضعیف، توزیع کالاهای اساسی را به شکل کوپن کرد.

بنابراین سهمیه بندی کالاها و توزیع آن بین مردم به شکل کوپن یا کارت الکترونیکی در مواقع اضطرار است و یک اصل نیست.

وی افزود: اگر شرایط اقتصادی عادی باشد به هیچ وجه با طرحِ کوپنی کردن کالاهای اساسی موافق نیستیم، اما وقتی اضطرار به وجود آمد و مردم از نظر اقتصادی تحت فشار بودند، باید این کار انجام شود.

معتقدم هم اکنون شرایط کشور به گونه ای است که باید این طرح انجام شود و یکی از راه های کنترل قیمت ها این است که با کمکی که به خانواده های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر یک نماینده سابق مجلس در مورد اجرای طرحِ کوپنی کردن کالاهای اساسی

نظر یک نماینده سابق مجلس در مورد اجرای طرحِ کوپنی کردن کالاهای اساسی