مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 تیر 1399 ساعت 05:552020-07-19اقتصادي

کاهش 35 درصدی اهداء خون در کرمانشاه/ به ذخایر خونی نیاز مبرم داریم


پژمان صالحی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اهدای خون را به معنای اهدای زندگی دانست و اظهار داشت: در اهدای خون یک بافت زنده اهدا می شود و ارزش واقعی آن را بیماران تالاسمی، سرطانی، تصادفی، مادران باردار و کسانی که جانشان به این قطرات حیات بخش وابسته است، بهتر می دانند.

وی با اشاره به کاهش اهدای خون با توجه به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا متاسفانه در استان در مقایسه با سال گذشته حدود 35 درصد کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون داشتیم؛ این در حالی است که درخواست مراکز درمانی کاهشی نداشته و حتی در برخی از موارد با افزایش هم همراه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه به نیاز مبرم به تمامی گروه خونی اشاره و بیان کرد: این تصور که با اهدای خون سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود، اشتباه است، امسال در فصل تابستان با اوج دوباره ویروس کرونا به همه گروه های خونی نیاز مبرم داریم.

وی از بهبودیافتگان کرونا خواست برای نجات هم نوع خود پلاسما اهدا کنند و افزود: مبتلایانی که یک ماه از بهبودی آن ها می گذرد، حتما برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

صالحی با اشاره به رعایت مسائل بهداشتی در مراکز انتقال خون،گفت: پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون به خوبی رعایت می شود، ضدعفونی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 35 درصدی اهداء خون در کرمانشاه/ به ذخایر خونی نیاز مبرم داریم

کاهش 35 درصدی اهداء خون در کرمانشاه/ به ذخایر خونی نیاز مبرم داریم