موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 05:152020-07-15پزشكي

انجام پیشرفته ترین جراحی عصب مغزی برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد


برای نخستین بار عمل جراحی آزادسازی عصب پنجم مغزی در بیمارستان دهدشت انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کهگیلویه، برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد عمل آزاد سازی عصب پنجم مغزی توسط پزشک متخصص بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام شد.

متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص این عمل اظهار داشت: بیمار خانم 67 ساله با سابقه 12 سال درد حنجره و شدید به بیمارستان مراجعه کرد و کارهای تشخیص آغاز شد.

  وی اضافه کرد: این بیمار علائم اختلال در صحبت کردن، غذاخوردن، درد شدید و ناتوان کننده سمت راست صورت داشت که موارد مقاوم به درمان دارویی این بیماری (تریجمینال نورالژیا) با روش جراحی میکروسکوپیک و برداشتن فشار از روی عصب پنجم مغزی درمان می شوند.

متخصص جراحی مغز و اعصاب افزود: در این عمل جراحی با برش کوچک و ایجاد سوراخ کوچک در جمجمه در پشت گوش بیمار در سمت دردناک صورت دسترسی به اعصاب مهم مغزی صورت گرفت و فشار از روی عصب مذکور برداشته شد.

وی در ادامه در خصوص عوارض احتمالی این عمل تصریح کرد: از عوارض احتمالی و مهم این عمل جراحی، فلج صورت و از دست دادن شنوایی است ولی خوشبختانه این بیمار بعد از عمل جراحی بدون هیچ عارضه و نقص عصبی بیدار و هوشیار است همچنین درد صورت بیمار کامل برطرف شده و قادر به غذا خوردن و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام پیشرفته ترین جراحی عصب مغزی برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد

انجام پیشرفته ترین جراحی عصب مغزی برای نخستین بار در کهگیلویه و بویراحمد