مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 تیر 1399 ساعت 01:452020-07-14سياسي

برخی بازگشایی ها تعلیق شود/تخت های ICU جوابگو نیست


رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نامه ای به رییس جمهور، مواردی را پیرامون اوج گیری دوباره بیماری کووید 19 در کشور، مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا ظفرقندی رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نامه ای به حسن روحانی رییس جمهوری، نوشت: اوج گیری مجدد بیماری کووید 19 و افزایش مرگ و میر بیماران در بسیاری از استان های کشور موجب نگرانی مسئولین و مردم شده و ضرورت بازنگری جدی در روش های مواجهه با این بیماری را ایجاب می کند.

نگرش علمی، علتی، قاطع و البته همه جانبه و با توجه به تجربیات بین المللی و روش های موفق در بعضی از کشورها در کنترل بیماری، چاره راه و حلال مشکل و معضلی است که هر روز چهره جدیدی از آن عرضه و شناخته می شود.

با توجه به اعلام اخیر مجامع علمی در مورد عدم ایمنی پایدار و طولانی در افراد مبتلا شده به این بیماری، مباحث اعلام شده قبلی در مورد امکان ایمنی جمعیتی را زیر سئوال برده و از سوی دیگر عدم چشم انداز روشن برای دسترسی به واکسن و داروی مؤثر در کوتاه مدت، تنها راه مواجهه علمی و کنترل مطلوب بیماری را به اعمال روش های علمی، دقیق و قاطع پیشگیری منحصر کرده است.

تجربه موفق کشورهایی مانند کره جنوبی، استرالیا و حتی کشورهای در حال توسعه مثل ویتنام مؤید این مطلب است که با غربالگری و پیگیری افراد مرتبط با فرد مبتلا و اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی بازگشایی ها تعلیق شود/تخت های ICU جوابگو نیست

برخی بازگشایی ها تعلیق شود/تخت های ICU جوابگو نیست