مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 23:252020-07-14اقتصادي

برخی ایرادات طرح مالیات بر خانه های خالی/طرحی که مشکل بازار مسکن را حل نمی کند


در حالی امروز طرح دوفوریتی مالیات بر خانه های خالی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد که بسیاری از کارشناسان با اشاره به ایرادات مهم و متعدد طرح مذکور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز بررسی طرح دوفوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

این طرح که اولین طرح نمایندگان مجلس یازدهم محسوب می شود با هدف تسهیل و تسریع در اخذ مالیات از خانه های خالی تهیه شده است.

براساس این گزارش، بخشی از نابسامانی بازار مسکن در دهه 90 ناشی از احتکار خانه های خالی توسط افراد حقوقی و حقوقی است، این افراد با انگیزه سوداگری خانه های مسکونی در مناطق مختلف شهری، این خانه ها را مدتی خالی نگه می دارند تا پس از افزایش چشمگیر قیمت مسکن، آن را بفروشند و سرمایه های خود را چند برابر کنند.

بر اساس سرشماری سال 95 بیش از 2.

5 میلیون واحد خالی در سراسر کشور وجود دارد.

بر همین اساس با روی کار آمدن مجلس یازدهم، نمایندگان به این فکر افتادند تا با اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم، روند اخذ مالیات از خانه های خالی را تسریع و تسهیل کنند.

*تعریف خانه های خالی در هاله ای از ابهام با این وجود، انتشار جزییات طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم موجب ایجاد تردیدهای جدی نسبت به موفقیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی ایرادات طرح مالیات بر خانه های خالی/طرحی که مشکل بازار مسکن را حل نمی کند

برخی ایرادات طرح مالیات بر خانه های خالی/طرحی که مشکل بازار مسکن را حل نمی کند