مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 تیر 1399 ساعت 18:052020-07-14اقتصادي

80 میلیارد تسهیلات در اختیار کشاورزان سیستان وبلوچستان قرار می گیرد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت با توجه به آغاز فصل برداشت خرما وبمنظور جلوگیری از پیش فروش فله ای و ارزان قیمت خرما توسط کشاورزان و افزایش درآمد نخلکاران امسال با هماهنگی سازمان جهادکشاورزی ، - مبلغ 80میلیارد ریال تسهیلات با بهره 5 درصد از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در اختیار تشکل های تخصصی عضو این صندوق قرار می گیرد.

اردشیر شهرکی افزود: این تشکل ها اقدام به تهیه و خرید انواع کارتن خرما ونوعی پوشش برای خوشه خرما نموده وآنرا در اختیار کشاورزان خرما کار قرار می دهند تا با بکارگیری این پوشش، خوشه های خرما از گردو غبار وخسارت حشرات وضایعات در امان باشند وهمچنین کشاورزان در زمان برداشت، محصول خرمارا با کارتن بسته بندی ودر سردخانه ها نگهداری ودر وقت مناسب نسبت به بازار رسانی خرمای خود اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی نیز برای حمایت از کشاورزان معادل 10درصد تسهیلات، یارانه نقدی به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان پرداخت خواهد کرد.

شهرکی اذعان داشت: در حال حاضر 58هزار و561 هکتار نخلستان در استان وجود دارد که 46هزارو 490هکتار آن بارور می باشد وحدود 230 هزار تن انواع خرما در سیستان وبلوچستان تولید می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 میلیارد تسهیلات در اختیار کشاورزان سیستان وبلوچستان قرار می گیرد

80 میلیارد تسهیلات در اختیار کشاورزان سیستان وبلوچستان قرار می گیرد