مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 10:052020-07-13اجتماعي

اجرای پروژه امنیت غذایی در 13 شهرستان آذربایجان شرقی


مدیر پروژه امنیت غذایی استان آذربایجان شرقی از الحاق شهرستان های هوراند و مرند به پروژه امنیت غذایی استان خبر داد و گفت: هم اکنون این پروژه در 13 شهرستان استان در حال اجراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، ایرج اسکندری امروز در بازدید از مزارع پایلوت امنیت غذایی استان در بخش نظرکهریزی هشترود اظهار داشت: هم اکنون این پروژه در 13 شهرستان استان در حال اجراست و از سال زراعی جدید نیر در شهرستان های هوراند و مرند این طرح اجرا خواهد شد.

ِ وی گفت: شهرستان هشترود با توجه به اینکه انبار غله استان است و جزء شهرستان های فعال در این عرصه است که این پروژه به عنوان پایگاه استانی 4 سال است در هشترود اجرا می شود که در 4 سالی که از اجرای آن گذشته موفقیت های بسیار خوبی در ایجاد تنوع در ارقام گندم، جو، نخود، حبوبات و محصولات علوفه ای به دست آمده است.

اسکندری گفت: در پروژه امنیت غذایی هشترود بیش از 26 لاین رقم گندم، 36 لاین نخود و 8 لاین جو کشت می شود.

وی اجرای پروژه امنیت غذایی با هدف تنوع بخشی به محصولات دیم، تناوب و حفظ سلامت و رطوبت خاک و توسعه کشاورزی حفاظتی را از دستاوردهای شاخص مرکز عنوان کرد و گفت: تغییر سیستم کشت به روش حفاظتی  از مهم ترین دستاوردهای طرح امنیت غذایی است که در این روش شخم زدن زمین حذف، مواد عالی خاک و تنوع گیاهی بیشتر، خاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پروژه امنیت غذایی در 13 شهرستان آذربایجان شرقی

اجرای پروژه امنیت غذایی در 13 شهرستان آذربایجان شرقی