مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 تیر 1399 ساعت 10:002020-07-13سياسي

این ربات بندبازی می کند!


حرکت روبات ها روی مسیرهای بسیار باریک یا ناهموار همیشه یکی از چالش های بزرگ دانشمندان بوده است ولی به نظر می رسد که دانشمندان در این زمینه یک گام دیگر به توفیق نزدیک شده اند.

- حرکت روبات‌ها روی مسیرهای بسیار باریک یا ناهموار همیشه یکی از چالش‌های بزرگ دانشمندان بوده است ولی به نظر می‌رسد که دانشمندان در این زمینه یک گام دیگر به توفیق نزدیک شده‌اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازEngadget، در حقیقت دانشمندان توانسته‌اند تا برای نخستین بار امکان حرکت روی یک مسیر بسیار باریک را برای یک روبات چهارپا ممکن سازند که این امر یک دستاورد بزرگ در صنایع روباتیک محسوب می‌شود.

پیش از این نیز سیستم‌های روباتیک چهارپا توانسته بودند تا دستاوردهای بزرگی را تجربه کنند ولی دستاورد جدید شامل یک شبیه‌ سازی بسیار مناسب و قابل اتکا بوده است که نشان دهنده این است که این روبات چهارپا می‌تواند در یک نوار بسیار باریک نیز به حرکت خود ادامه بدهد.

این ساختار حرکتی تقریبا مشابه بندبازی کردن انسان‌ها است و شاید تصویر برای شما میزان دشواری این کار را نشان ندهد ولی عرض مسیر حرکتی این روبات در نوع خود یک ساختار بسیار دشوار برای حرکت هر سیستم روباتیک چهارپایی محسوب می‌شود و تیم ایتالیایی مسئول این پروژه به معنای واقعی شگفت آوری خوبی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این ربات بندبازی می کند!

این ربات بندبازی می کند!