مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 07:002020-07-12اقتصادي

گون و درخت های ارسی که با بی توجهی و کمبود اعتبار تبدیل به ذغال می شوند


خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 434 هزار هکتار جنگل دارد که این جنگل ها در دو ناحیه رویشی ایران- تورانی و هیرکانی یا خزری واقع شده است.

- ایسنا/خراسان شمالی خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 434 هزار هکتار جنگل دارد که این جنگل ها در دو ناحیه رویشی ایران- تورانی و هیرکانی یا خزری واقع شده است.

افزون بر 72 درصد از مساحت 28 هزار و 400 کیلومتر مربعی خراسان شمالی را منابع طبیعی شامل مرتع، جنگل و بیابان تشکیل می دهد و جنگل های استان به وسعت حدود 434 هزار هکتار، بالغ بر 21 درصد از عرصه های منابع طبیعی استان را شامل می شود.

در خراسان شمالی دو ناحیه شامل ایران - تورانی که جنگل های آن دارای مساحتی افزون بر 409 هزار هکتار بوده و در مناطقی چون ارتفاعات گلیل و سرانی، قورخود، کوه بهار، سالوک، تخت ایران، زرد و کاستان، گویینک، بزداغی گسترش دارند و ناحیه رویشی دیگر شامل جنگل های هیرکانی به مساحت حدود 25 هزار هکتار هستند که در دامنه شمالی ارتفاعات آلاداغ (ارتفاعات جنوبی دشت سملقان) مشاهده می شوند.

علاوه بر آن به علت واقع شدن این استان در منطقه کوهستانی در صورت بارش های مناسب باران، مراتع به لحاظ پوشش گیاهی غنی خواهند شد و از پوشش گیاهی بسیار خوبی برخوردار می شود اما همیشه خطر آتش سوزی در کمین جنگل و مراتع استان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گون و درخت های ارسی که با بی توجهی و کمبود اعتبار تبدیل به ذغال می شوند

گون و درخت های ارسی که با بی توجهی و کمبود اعتبار تبدیل به ذغال می شوند