مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 05:352020-07-12اقتصادي

مایه کوبی بیش از 64 هزار قطعه طیور بومی چالدران علیه نیوکاسل


با همکاری اکیپ های مایه کوبی بخش دولتی و خصوصی، میزان 801 هزار و 292 دز واکسن در سال جاری در جمعیت دام و طیور شهرستان مصرف شده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس شبکه دامپزشکی چالدران گفت: با همکاری اکیپ های مایه کوبی بخش دولتی و خصوصی، میزان 801 هزار و 292 دز واکسن در سال جاری در جمعیت دام و طیور شهرستان مصرف شده است.

دکتر میثم سپاهی در گفت و گو با ایسنا افزود: این حجم از مایه کوبی بمنظور ایمن سازی جمعیت دامی صورت گرفت که نسبت به سالهای گذشته از ثبات و یکنواختی نسبی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، حصول نتایج موثر مایه کوبی که نهایتا ً منجر به کاهش رخداد بیماری در منطقه خواهد شد، منوط به آگاه بخشی دامداران در خصوص پیشگیری و رعایت بهداشت فردی، دام طیور و نیز بهداشت جایگاه است، افزود: برنامه های مدونی برای آموزش و ترویج برای صاحبان احشام و ماکیان در طول سال توسط این شبکه جهت اجرا طراحی شده است.

رییس شبکه دامپزشکی چالدران همچنین با تاکید براینکه بیش از 64 هزار قطعه طیور بومی با استفاده از واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت توسط اکیپ مایه کوبی دولتی رایگان واکسینه شد، افزود: با در نظر گرفتن ویژگی خاص ویروس بیماری نیوکاسل و نیز ضرر اقتصادی ناشی از این بیماری که باعث تلفات و کاهش جمعیت طیور بومی و در نهایت وارد آمدن خسارت قابل توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایه کوبی بیش از 64 هزار قطعه طیور بومی چالدران علیه نیوکاسل

مایه کوبی بیش از 64 هزار قطعه طیور بومی چالدران علیه نیوکاسل