مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 02:452020-07-11حوادث

نبود پایگاه دائمی اطفاء حریق و طرح صیانت از جنگل، بلای جان ریه های سبز آذربایجان


یک ماه مانده به سالگرد آتش سوزی سال گذشته در جنگل های ارسباران، آتش باز هم به جان جنگل افتاد و خطایی انسانی و نه چندان اخلاقی، باعث سوختن بخش هایی از جنگل در «قره تکانلو»، - ایسنا/آذربایجان شرقی یک ماه مانده به سالگرد آتش سوزی سال گذشته در جنگل های ارسباران، آتش باز هم به جان جنگل افتاد و خطایی انسانی و نه چندان اخلاقی، باعث سوختن بخش هایی از جنگل در قره تکانلو ، مسجدلو و احمدلو در شهرستان خداآفرین به مدت سه روز شد.

آتش ساعت 4 روز سه شنبه، هفدهم تیر ماه از مراتع مشجر مشرف به جنگل‎های ارسباران در منطقه قراتکانلو شروع شد و پس از تلاش نیروهای امدای و مهار چند ساعته، این بار از سه نقطه شروع شد.

صعب العبور بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد کار مهار آتش را با دشواری روبه رو کرده بود، آتش قصد عقب نشینی نداشت.

با وجود تلاش بی وقفه 150 نفر، آتش تا قبل از رسیدن بالگرد بسکت دار سپاه به طور کامل مهار نشد، واکنش سریع و اعزام سریع بالگرد و هماهنگی بین دستگاهی در حادثه این بار، از نقاط قوتی بود که جای خالی آن در حادثه سال گذشته باعث سوختن بخش های زیادی از جنگل‎های ارسباران شد.

جنگل‎های ارسباران در مقایسه با جنگل های شمال کشور از کوچک‎ترین امکاناتی برای محافظت و جلوگیری از آتش سوزی برخوردار نیستند و شاید اگر آتش سوزی سال گذشته هم اتفاق نمی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود پایگاه دائمی اطفاء حریق و طرح صیانت از جنگل، بلای جان ریه های سبز آذربایجان

نبود پایگاه دائمی اطفاء حریق و طرح صیانت از جنگل، بلای جان ریه های سبز آذربایجان