مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 تیر 1399 ساعت 15:352020-07-10سياسي

حجاب از دریچه ای دیگر...


متولیان و مسئولین در «گام دوم انقلاب اسلامی» می بایست اول از خود شروع کنند؛ سکولاریزه فکر نکردن و سکولاریزه عمل نکردن را تمرین کنند تا بتوانند متعاقباً برای بهتر شدن حال جامعه اسلامی، - زهرا عباسپور پژوهشگر و فعال زن و خانواده در یادداشتی نوشت: قصه پر غصه ی عفاف و حجاب ازجمله مباحثی است که همچنان حل آن در گروی فهم درست مسئله است.

مسئله ای که اگر درست فهم نشود، همچنان در سطح نگرانی بابت آسیب هایش باقی می ماند؛ چنان که با صرف بودجه های کلان، بازهم اصلِ مسئله بر جای خود باقی است.

اما واقعیت چیست؟ بنای جامعه مدرن غربی بر اساس سکولاریزم و مشاهده پیشرفت ها و فن آوری های آن، این تصور را برای متفکران ایرانی پدید آورد که ایدئولوژیِ آن سوی مرزها، برای جامعه ما نیز نسخه ای شفابخش است.

بدیهی است جامعه متفکرین، این اشتباه فاحش را برنتابد و درنتیجه، باعث شد تفکر سکولاریزم، بانفوذ در سطح اندیشه و حوزه ی اجراییِ مدیران نظام در دهه هفتاد و برنامه های توسعه در دهه های بعدی، ابتدا در سطح نخبگان اجتماعی، ایرانیزه گردد و در ادامه میان عموم مردم، بومی شود و سپس از دل بومی شدن این مفهوم، شاهد عرفی شدن دین در حکومت اسلامی باشیم.

به این معنا که مدیریتِ دارای نگرش سکولار، در درون خود، جریانی را خلق نمود که به بهانه ی اقتضائاتِ عرفی و شرایطِ زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب از دریچه ای دیگر...

حجاب از دریچه ای دیگر...