مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 02:502020-07-08دانش

اولین ژل غضروف مناسب برای زانو ساخته شد


محققان دانشگاه دوک موفق به ساخت یک هیدروژل غضروفی شده اند که برای نخستین بار به اندازه کافی برای استفاده در مفصل زانو قدرتمند است.

- محققان دانشگاه "دوک" موفق به ساخت یک هیدروژل غضروفی شده اند که برای نخستین بار به اندازه کافی برای استفاده در مفصل زانو قدرتمند است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک لایه نازک از غضروف که در بین استخوان های زانو قرار دارد، جزء مهمی است.

این غضروف هم به اندازه کافی قوی است که بتواند وزن یک فرد را تحمل کند، هم به اندازه کافی نرم است که بتواند مفصل را روانکاری کند و از آسیب به استخوان ها طی چندین دهه استفاده مکرر جلوگیری کند.

تولید چنین چیزی تا به امروز دشوار بوده است، اما اکنون گروهی از محققان دانشگاه دوک این کار را به عهده گرفته اند و موفق به ساخت یک هیدروژل آزمایشی شده اند که اولین ماده ای است که از نظر نرمی و قدرت با غضروف زانو مطابقت دارد.

علیرغم اینکه 60 درصد از این ماده از آب تشکیل شده است، اما می تواند وزن 100 پوندی را بدون از هم پاشیدن و از دست دادن شکل خود تحمل کند.

سازندگان این غضروف مصنوعی می گویند این اولین هیدروژل -ماده ای که از پلیمرهای جاذب آب ساخته می شود- با دوام و قادر به تحمل بارهای سنگین به خوبی غضروف انسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ژل غضروف مناسب برای زانو ساخته شد

اولین ژل غضروف مناسب برای زانو ساخته شد