مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 17:402020-07-07سياسي

جزییات پرونده گازی ایران و ترکمنستان از زبان رییس کمیسیون انرژی مجلس


رییس کمیسیون انرژی مجلس ضمن بیان اینکه «ترکمنستان از کیفیت خدمات و کالای دریافتی رضایت نداشته، بنابراین بخشی از این جریمه متوجه این مهم است»، - رییس کمیسیون انرژی مجلس ضمن بیان اینکه ترکمنستان از کیفیت خدمات و کالای دریافتی رضایت نداشته، بنابراین بخشی از این جریمه متوجه این مهم است ، یادآور شد: پرداخت جریمه به ترکمنستان ضرر قابل توجهی را متوجه ایران نمی کند، زیرا مانند این می ماند که ما وامی با درصد پایین از ترکمنستان گرفته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ماجرای مناقشه گازی ایران و ترکمنستان موضوع خاصی نیست و بیشتر به جنجال رسانه ای شبیه است.

فریدون عباسی درباره خبر محکومیت ایران به پرداخت حدود 2 میلیارد دلار به ترکمنستان در پی مناقشه گازی با این کشور، گفت: قرارداد ایران با ترکمنستان یک قرارداد عادی بین دو کشور همسایه است، در واقع از آنجا که تأمین گاز استان های شمالی با واردات گاز از ترکمنستان به صرفه تر بود وزارت نفت این کار را انجام داد.

وی افزود: وزارت نفت در مقطعی قیمت گاز وارداتی از ترکمنستان را با ارائه خدمات فنی و مهندسی پرداخت کرد، اما ترکمنستان پس از مدتی از دریافت خدمات و کالا امتناع کرد، در حالی که تحریم های بانکی پرداخت های نقدی ما به ترکمنستان را مختل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پرونده گازی ایران و ترکمنستان از زبان رییس کمیسیون انرژی مجلس

جزییات پرونده گازی ایران و ترکمنستان از زبان رییس کمیسیون انرژی مجلس