مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 تیر 1399 ساعت 04:102020-07-07پزشكي

اولین عمل جراحی ترمیم پارگی قلب در دیواندره با موفقیت انجام شد


مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره گفت: روز گذشته عمل جراحی اورژانسی، ترمیم پارگی قلب بر روی بیمار 17 ساله در بیمارستان این شهرستان با موفقیت انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، علیرضا حشمتی اظهار داشت: روز گذشته پسر نوجوان 17 ساله اهل دیواندره به دنبال نزاع و آسیب ناشی از ورود چاقو به سمت چپ قفسه سینه دچار خون ریزی شد که توسط اکیپ فوریت های پزشکی 115 به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان اعزام و پس از معاینه و اقدامات اولیه توسط پزشک جراح افشین حاجی حسن زاده، به دلیل حجم زیاد خونریزی بیمار سریع به اتاق عمل منتقل شد.

وی افزود: با توجه به وخامت حال بیمار تصمیم گرفته شد که عمل جراحی به کمک هر دو جراح شهرستان انجام شود و بر همین اساس علیرضا حشمتی و افشین حاجی حسن زاده با کمک هم پس از حدود سه ساعت و نیم عمل جراحی، وضعیت بیمار را پایدار اعلام و به آی سی یو منتقل کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره در خصوص این عمل موفقیت آمیز بیان کرد: به علت پارگی قلب و خونریزی شدید در حین عمل و همچنین پس از عمل در مجموع حدود 23 واحد خون و فراورده های خونی به این بیمار نوجوان تزریق شد.

حشمتی با بیان اینکه این عمل حاصل کار خوب تیمی بود، ادامه داد: تیم درمانی همکار شامل پزشک عمومی و پرسنل اورژانس، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین عمل جراحی ترمیم پارگی قلب در دیواندره با موفقیت انجام شد

اولین عمل جراحی ترمیم پارگی قلب در دیواندره با موفقیت انجام شد