مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 تیر 1399 ساعت 07:152020-07-05سياسي

سنجابی خطاکار بود اما خیانتکار نبود


13 تیر، سالگرد درگذشت دکتر کریم سنجابی است که از زمان تشکیل دولت موقت در 15بهمن 1357 به ریاست مهندس مهدی بازرگان تا 27 فروردین 1358، نامش به عنوان اولین وزیر امور خارجه دولت موقت و اولین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ثبت است.

- 13 تیر، سالگرد درگذشت دکتر کریم سنجابی است که از زمان تشکیل دولت موقت در 15بهمن 1357 به ریاست مهندس مهدی بازرگان تا 27 فروردین 1358، نامش به عنوان اولین وزیر امور خارجه دولت موقت و اولین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ثبت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق در ادامه نوشت: کریم سنجابی در سال 1283 در ماهی دشت کرمانشاه چشم به جهان گشود.

پدربزرگش شیرمان (صمصام الملک) و پدرش سردار ناصرخان سنجابی (قاسم) از سران ایل غیور سنجاب بود که در سال های جنگ جهانی اول دلیرانه از استقلال و تمامیت ارضی ایران پاسداری کردند.

سال 1300 خورشیدی در تهران به مدرسه علوم سیاسی که ریاستش با زنده یاد علی اکبر دهخدا بود، وارد شده و در کنار زنده یادان دکتر سیدعلی شایگان شیرازی، احمد و غلامحسین مصدق و سیدمحمدباقر حجازی به تحصیل می پردازد.

در سال 1307 در کنکور اعزام به خارج از کشور دانشجویان شرکت کرد و پس از قبولی به همراه دکتر سیدعلی شایگان شیرازی به فرانسه سفر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجابی خطاکار بود اما خیانتکار نبود

سنجابی خطاکار بود اما خیانتکار نبود