مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 07:552020-07-04بين الملل

قلم بر دست و حمایت هایی که بر روی کاغذ نیست


اهالی قلم تنها حمایت می خواهند، حمایتی که بتوانند زیر سایه آن دست به قلم برده و افکار و اندیشه های فاخر خود را به نسل های بعدی منتقل کنند، امری که فرهنگ هر جامعه ای بدان نیازمند است.

- ایسنا/خراسان جنوبی اهالی قلم تنها حمایت می خواهند، حمایتی که بتوانند زیر سایه آن دست به قلم برده و افکار و اندیشه های فاخر خود را به نسل های بعدی منتقل کنند، امری که فرهنگ هر جامعه ای بدان نیازمند است.

روز قلم در ایران باستان روز سیزدهم تیر، جشن تیرگان بود.

از آن جهت که در این روز هوشنگ پادشاه پیشدادی نویسندگان را گرد آورد و گرامی داشت.

ولی در تقویم رسمی ایران روز چهاردهم تیرماه روز قلم است، این روز در سال 1381 پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اهالی قلم اما بیش از آنکه بخواهند روزی به این نام داشته باشند، دوست دارند مشکلاتشان بازگو شده و فکری برای این مقوله فرهنگی کشور شود.

قلم به دلیل رسالتش مقدس است و نویسنده وظیفه مند است از قلم خویش مراقبت کند، اما گاهی این رسالت و وظیفه در زیر انبوهی از مشکلات گم شده و تنها دست حمایت می طلبد.

چاپ 39 عنوان کتاب طی سال جاری محمود رمضانی، معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان خردادماه جاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلم بر دست و حمایت هایی که بر روی کاغذ نیست

قلم بر دست و حمایت هایی که بر روی کاغذ نیست