مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 تیر 1399 ساعت 14:102020-06-30بين الملل

آیا ویروس آنفولانزای خوکی منشا یک بیماری همه گیر دیگر خواهد بود؟


چین که پیشتر به عنوان کانون اصلی شیوع بیماری کووید19 در جهان شناخته شده بر اساس تحقیقات تازه پژوهشگران ممکن است که به زودی به خاستگاه یک بیماری همه‌گیر دیگر در جهان تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ بر اساس مقاله‌ای که در هفته نامه علمی «مقالات فرهنگستان ملی علوم ایالات متحده آمریکا» به چاپ رسیده، نوع جدیدی از ویروس آنفولانزای خوکی در چین یافت شده که از کلیه ویژگی‌های لازم برای سازگاری با محیط به عنوان منشا یک بیماری همه‌گیر جدید برخوردار است.

جمعی از پژوهشگران دانشگاهی در چین و محققان یک مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در این کشور در مقاله خود از این ویروس به عنوان جی4 نام برده و با اشاره به شباهت های ژنتیکی آن با یکی از ویروس‌های آنفولانزای زیر گروه A موسوم به «ان1اچ1» که منشا یک بیماری همه‌گیر در سال 2009 شده بود، نوشته‌اند : «آنها (این ویروس‌ها) از تمام ویژگی‌های لازم برای سازگاری بالا جهت آلوده کردن انسان برخوردارند.

» تحقیقات در این خصوص در سطح وسیعی طی سال‌های 2011 تا 2018 از طریق 30 هزار نمونه‌برداری‌ از مخاط بینی خوک‌ها در سلاخ‌‌خانه‌های 10 استان چین و نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مختص نگهداری حیوانات انجام شد که امکان ایزولاسیون 179 مورد ویروس آنفولانزای خوکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ویروس آنفولانزای خوکی منشا یک بیماری همه گیر دیگر خواهد بود؟

آیا ویروس آنفولانزای خوکی منشا یک بیماری همه گیر دیگر خواهد بود؟