مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 تیر 1399 ساعت 05:052020-06-29پزشكي

احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو/آذربایجان غربی عاری از بیماری


معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی نسبت به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان هشدار داد.

- غلامرضا ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تب کریمه کنگو از جمله بیماری هایی است که همزمان با آغاز فصل گرما نمود پیدا می کند، افزود:: شهروندان به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری خطرناک تب کریمه کنگو حتماً گوشت قرمز مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و مورد تأیید دامپزشکی خریداری و به مهر دامپزشکی بر روی لاشه ها دقت کنند.

وی ادامه داد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود، با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها، احتمال شیوع این بیماری افزایش پیدا می کند که از راه های کنترل و پیشگیری این بیماری می توان به سمپاشی دام و اماکن دامی، تجهیز کشتارگاه های دام به سردخانه نگهداری گوشت و رعایت بهداشت فردی به هنگام تماس با دام، گوشت و آلایش دامی اشاره کرد.

ملکی عنوان کرد: یکی از بهترین روش های جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد است.

معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نقاط حساس و خطرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو/آذربایجان غربی عاری از بیماری

احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو/آذربایجان غربی عاری از بیماری