مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 تیر 1399 ساعت 08:352020-06-27سياسي

ردپای چخوف در طنز ایرانی


رویا صدر در نشست «طنز چخوف» اظهار کرد: از میان نویسندگان خارجی، چخوف بالاترین تأثیر را بر طنز معاصر ما گذاشته است؛ از موضوع و مضمون گرفته تا شخصیت پردازی، - رویا صدر در نشست طنز چخوف اظهار کرد: از میان نویسندگان خارجی، چخوف بالاترین تأثیر را بر طنز معاصر ما گذاشته است؛ از موضوع و مضمون گرفته تا شخصیت پردازی، لحن، زبان، زاویه دید و نوع نگاه نیمه جدی - نیمه شوخی به سوژه.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سومین برنامه از یک هفته با چخوف به طنز چخوف اختصاص داشت که با پخش فیلمی از چخوف خوانی محمود دولت آبادی و سخنرانی داریوش مؤدبیان و رویا صدر به صورت مجازی برگزار و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام این مرکز فرهنگی پخش شد.

در ابتدای این نشست، علی اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شهر کتاب، اظهار کرد: یکی از ویژگی های آثار چخوف، طنز است اما طنز چخوف چه ویژگی هایی دارد؟ چه تفاوت هایی با طنزنویسان دیگر در روسیه یا جهان دارد؟ در ادامه، فایل داستان خوانی محمود دولت آبادی از کتاب دوستان ما بد زندگی می کنیم آنتون چخوف با ترجمه داریوش مؤدبیان پخش شد.

سپس محمدخانی توضیح داد: مؤدبیان (متولد 1328، تهران) کارگردان، نویسنده و مترجم است.

او از چهارده سالگی به طور جدی به کار نمایش پرداخته است، تجارب مختلفی در تئاتر، سینما، تلویزیون و رادیو دارد و با اجرای نمایشنامه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای چخوف در طنز ایرانی

ردپای چخوف در طنز ایرانی