مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 تیر 1399 ساعت 02:552020-06-23اقتصادي

کشاورزان گلستانی امسال کمتر شالی کشت کنند


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به اینکه امسال آب نسبت به سال گذشته محدودتر است، به کشاورزان گلستانی توصیه می کنیم امسال کمتر از سال قبل شالی کشت کنند.

- ایسنا/گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به اینکه امسال آب نسبت به سال گذشته محدودتر است، به کشاورزان گلستانی توصیه می کنیم امسال کمتر از سال قبل شالی کشت کنند.

محمدرضا عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشت شالی در استان به شکل بی رویه در حال افزایش است، اظهار کرد: در خرداد بارندگی مؤثری در سطح استان نداشتیم و بر اساس پیش بینی هواشناسی، در تیر و مرداد نیز بارندگی مؤثری را نخواهیم داشت.

این موضوع در کنار درجه حرارت بالای هوا، موجب شده که سطح ایستایی آب های زیرزمینی کم عمق رو به افول باشد.

وی افزود: این امر باعث خواهد شد مانند سال های گذشته بخشی از مزارع شالی که هزینه های زیادی برای تهیه بستر آن شده، خشک شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسان کشاورزی با بررسی صورت گرفته از داده های هواشناسی و سطح ایستایی آب های زیرزمینی و دبی رودخانه ها، به کشاورزان توصیه می کنیم امسال نسبت به سال گذشته کشت کمتری انجام دهند؛ رعایت نکردن این مسئله قطعاً برای کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان گلستانی امسال کمتر شالی کشت کنند

کشاورزان گلستانی امسال کمتر شالی کشت کنند