مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 تیر 1399 ساعت 04:552020-06-22اقتصادي

وقوع حریق در 650 هکتار از اراضی استان/ در 90 درصد مواقع عامل حریق انسانی است


مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 650 هکتار از مراتع، مزارع و باغات این استان طعمه حریق شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، قدرت الله مهدیخانی اظهار کرد: قزوین از استان های حادثه خیر در کشور به شمار می رود که روند آتش سوزی مراتع و مزارع آن در 2 سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به بارندگی های امسال و افزایش سطح پوشش گیاهی در سطح استان اظهار داشت: با گرم شدن هوا، علف های هرز در مراتع و منابع طبیعی، مستعد آتش سوزی می شوند که در برخی موارد این آتش سوزی ها منجر به حریق های گسترده می گردد.

مهدیخانی ادامه داد: احتمال بروز آتش سوزی در تمام مناطق استان که دارای مرتع و علفزار است وجود دارد اما بیشترین گزارش طی این مدت از منطقه طارم سفلی، بویین زهرا و تاکستان بوده است.

این مسوول  بابیان اینکه روزانه بین 40 تا 50 حادثه آتش سوزی مربوط به مراتع و باغات استان گزارش می شود، افزود: متاسفانه با افزایش دما این تعداد روز به روز افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: متولی مهار آتش در شهرها شهرداری، در روستا دهیاری و در مراتع و جنگل ها اداره منابع طبیعی و در مزارع کشاورزی جهاد کشاورزی و در مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت از محیط زیست است که باید به عنوان فرمانده میدان حادثه وارد عمل شده و در صورت کمبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع حریق در 650 هکتار از اراضی استان/ در 90 درصد مواقع عامل حریق انسانی است

وقوع حریق در 650 هکتار از اراضی استان/ در 90 درصد مواقع عامل حریق انسانی است