مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 07:152020-06-21سياسي

فضای مجازی کنترل فرزندان را از اختیار والدین خارج کرده است


به نظر می رسد کنترل فرزندان از اختیار والدین خارج شده است؛ چراکه هر نوع محتوایی در فضای مجازی منتشر می شود، یعنی ماهیت فضای مجازی به گونه ای است که هر فردی در هر لحظه ای به بارگذاری و اشتراک مطالب می پردازد.

- گروه هنر و رسانه: گاهی اوقات برخی از والدین برای اینکه به کارهای شخصی شان برسند، فرزندان خود را به سمت فضای مجازی سوق می دهند.

متأسفانه در ایران حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی بدون کنترل صورت می گیرد و  این حضور کاملا بدون ضابطه است، یعنی هیچ نوع کنترل فردی، خانوادگی، اجتماعی و حتی کنترل حکومتی هم وجود ندارد، این درحالی است که در برخی از کشورها خانواد ه ها حق ندارند به فرزندان شان اجازه دهند که به هر سایتی وارد شوند و یا از هر برنامه ای استفاده کنند.

  این را عباس اسدی مدرس علوم ارتباطات و کارشناس حوزه رسانه می گوید.

او معتقد است که متأسفانه در شرایط امروز به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی، اغلب والدین بیشترین زمان را در خارج از منزل و به دور از فرزندان شان هستند و در این شرایط نمی توانند به کنترل و نظارت حضور فرزندان شان در فضای مجازی بپردازند.

او بر این باور است که کنترل فرزندان از اختیار والدین خارج شده است؛ بنابراین ما باید یاد بگیریم که در چنین فضایی زندگی می کنیم و نگاه مان به این سمت باشد که چگونه حضور کودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای مجازی کنترل فرزندان را از اختیار والدین خارج کرده است

فضای مجازی کنترل فرزندان را از اختیار والدین خارج کرده است