مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 ساعت 05:302020-06-18فرهنگي

آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک الافلاک» / نتوانسته ایم به تعهدات خود عمل کنیم


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک الافلاک»، گفت: متاسفانه نتوانسته ایم به تعهدات خود در بحث تامین نقدینگی ساماندهی حریم این قلعه تاریخی عمل کنیم.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به آخرین خبرها از ثبت جهانی فلک الافلاک ، گفت: متاسفانه نتوانسته ایم به تعهدات خود در بحث تامین نقدینگی ساماندهی حریم این قلعه تاریخی عمل کنیم.

سید امین قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به روند ثبت ملی و جهانی آثار و بناهای تاریخی لرستان، اظهار داشت: سال گذشته ما توانستیم بروجرد را به عنوان شهر ملی ورشو در کشور ثبت و در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

تهیه طرح جامع برای ثبت جهانی بروجرد به عنوان شهر ورشو وی، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که این شهر را جهانی کنیم و در حال حاضر مقدمات و تهیه طرح جامع آن در دستور کار است و به زودی دنبال ثبت جهانی بروجرد در حوزه صنایع دستی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه لرستان بیش از پنج هزار اثر شناسایی شده تاریخی در کشور دارد، گفت: از این تعداد بالغ بر نیمی به ثبت فهرست آثار ملی رسیده است.

پیگیری برای ثبت جهانی فلک الافلاک قاسمی با اشاره به بحث ثبت جهانی آثار تاریخی، تصریح کرد: سازمان یونسکو در هر سال از هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک الافلاک» / نتوانسته ایم به تعهدات خود عمل کنیم

آخرین خبرها از ثبت جهانی «فلک الافلاک» / نتوانسته ایم به تعهدات خود عمل کنیم