موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - باشگاه پرسپوليس - افزايش حقوق - مديرعامل باشگاه پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - مديرعامل پرسپوليس - سود سهام عدالت - باشگاه استقلال - جواد نكونام - بازنشستگان تامين اجتماعي - آيت الله خزعلي - توسعه و شكوفايي اقتصادي - شهردار قروه - سقف حقوق اعضاي هيات علمي - كلان شهر - زندگينامه خواندني - ديويد پترائوس - بيماران نيازمند - مدير آموزش و پرورش استثنايي - سازمان ثبت احوال - پهپادهاي آمريكا - هشتمين آزمون استخدامي كشور - حسن دانايي فر

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 10:302020-06-16فرهنگي

نمدمالی مشگین شهر در فهرست آثار ملی ثبت می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از ثبت نمدمالی این شهر در فهرست آثار ملی خبر داد.

- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر با اشاره به احیای نمدمالی سنتی این شهرستان بعد از نیم قرن فراموشی، گفت: پرونده این صنعت جهت ثبت در فهرست آثار ملی آماده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایمانعلی ایمانی روز سه شنبه در آیین نمدمالی در ییلاق "اده چمن" مشگین شهر گفت: صنعت سنتی نمدمالی از نیم قرن پیش در میان عشایر و روستاییان های به فراموشی سپرده شده بود و با تلاش ها و پیگیری های لازم زمینه برای احیای آن در این شهرستان فراهم شد.

او افزود: احیا و اصالت دادن به این هنر از رشته های صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال ، توسعه پایدار روستایی و عشایری ، ایجاد درآمد و به دنبال آن حفظ طبیعت و معرفی فرهنگ منطقه و جلب و جذب گردشگر خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: این رشته از صنایع دستی در شمالغرب ایران در شهرستان مشگین شهر به شکل صنعتی در کارگاه ها فعال است ولی با مستندسازی آن، پرونده این صنعت جهت ثبت در فهرست آثار ملی آماده می شود.

ایمانی بیان کرد: کاربرد اصلی نمد در سازه آلاچیق عشایری است و برگزاری آیین نمدمالی در ییلاق اده چمن این شهرستان گامی در ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمدمالی مشگین شهر در فهرست آثار ملی ثبت می شود

نمدمالی مشگین شهر در فهرست آثار ملی ثبت می شود