مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 10:102020-06-16اقتصادي

احیای نمدمالی سنتی مشگین شهر بعد از نیم قرن فراموشی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از احیای نمدمالی سنتی مشگین شهر بعد از نیم قرن فراموشی خبر داد و گفت: در همین راستا آیین نمدمالی در ییلاق اده چمن شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

- ایسنا/اردبیل رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر از احیای نمدمالی سنتی مشگین شهر بعد از نیم قرن فراموشی خبر داد و گفت: در همین راستا آیین نمدمالی در ییلاق اده چمن شهرستان مشگین شهر برگزار شد.

ایمانعلی ایمانی 27 خرداد در آیین نمدمالی در مشگین شهر اظهار کرد: صنعت نمدمالی بیش از نیم قرن بود که به شکل سنتی در میان عشایر و روستاهای این شهرستان به فراموشی سپرده شده بود که با تلاش ها و پیگیری های لازم زمینه برای احیای آن در شهرستان فراهم شد.

وی افزود: با احیا و اصالت دادن به این هنر از رشته های صنایع دستی نقش مهمی در اشتغال توسعه پایدار روستایی و عشایری و ایجاد درآمد و به دنبال آن حفظ طبیعت و معرفی فرهنگ منطقه و جلب و جذب گردشگر فراهم خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر بیان کرد: این رشته از صنایع دستی در شمالغرب ایران در شهرستان مشگین شهر به شکل صنعتی در کارگاه ها تولید می شود که با مستندسازی این رویداد پرونده این صنعت جهت ثبت در آثار فهرست آثار ملی آماده می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای نمدمالی سنتی مشگین شهر بعد از نیم قرن فراموشی

احیای نمدمالی سنتی مشگین شهر بعد از نیم قرن فراموشی