مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 خرداد 1399 ساعت 08:152020-06-16اقتصادي

وجود پتانسیل پرورش کرم ابریشم در کردستان راهی برای اشتغال و افزایش درآمد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: توزیع رایگان نهال توت اصلاح شده با هدف پرورش کرم ابریشم به دلیل سوددهی بالا در کردستان آغاز شد.

- ایسنا/کردستان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: توزیع رایگان نهال توت اصلاح شده با هدف پرورش کرم ابریشم به دلیل سوددهی بالا در کردستان آغاز شد.

فرید سپری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پرورش کرم ابریشم در ایران اهمیت اقتصادی فراوانی دارد و به دلیل سود دهی بالا امروزه توجه های زیادی را به خود جلب کرده است و به عنوان شغلی پر درآمد مناسب و با هر میزان از سطح زمین و با توجه به ظرفیت متقاضیان می تواند به عنوان شغل اول یا شغل دوم، در استان کردستان که دارای شرایط مناسب جغرافیایی است، ترویج گردد.

وی عنوان کرد: اما آنچه در این شغل پردرآمد مدنظر است ارتباط طبیعت با تولید ابریشم است که بسیار حائز اهمیت است.

سپری ادامه داد: غذای اصلی کرم ابریشم تغذیه از برگ درخت توت است براین اساس برای تامین آن می توان در هر هکتار 5 تا 8 هزار نهال توت اصلاح شده را کاشت کرد که میانگین حدودا 6 هزار اصله را می توان کاشت کرد و برای هر جعبه حدودا 200 نهال توت اصلاح شده کفایت می کند.

وی افزود: هر جعبه تخم نوغان 24 تا 27 هزار تخم را شامل است و اگر از این تعداد 20 هزار لارو به پیله بروند، با توجه به وزن 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود پتانسیل پرورش کرم ابریشم در کردستان راهی برای اشتغال و افزایش درآمد

وجود پتانسیل پرورش کرم ابریشم در کردستان راهی برای اشتغال و افزایش درآمد