مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 18:102020-06-15بين الملل

مراودات اقتصادی ایران و عراق توسعه می یابد


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق از ارتقای سطح همکاری و مبادلات اقتصادی دو کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نصرت الله رشنودی عصر دوشنبه در نشست مشترک اقتصادی فرمانداران سردشت و قلعه دیزه در بازارچه مرزی کیله بر فعالیت ها و مراودات بیشتر اقتصادی دو طرف در این بازارچه تاکید کرد و خواستار رفع موانع با تعاملات مقامات محلی شد.

وی با اشاره به بیماری همه گیر ویروس کرونا اظهار کرد: پروتکل های بهداشتی در روابط اقتصادی و تجاری باید با دقت انجام و در اولویت کاری مقامات هر دو طرف باشد.

فرماندار سردشت نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های اقتصادی بازارچه گفت: افزایش ساعت کاری و راه اندازی صرافی و بانک و ایجاد اداره استاندارد در این بازارچه می تواند روابط تجاری بیشتری فراهم کند.

اقصی نخشی پور افزود: با وجود اینکه همه زیرساخت ها در طرف کشور ما مهیا شده و بازارچه مرزی کیله به رسمیت شناخته شده اما هنوز از طرف کشور عراق این امر محقق نشده که امید است مقامات کشور عراق پیگیر موضوع باشند و هرچه سریع تر به رسمیت شناخته شود.

فرماندار قلعه دیزه و جمعی از مقامات کشور عراق نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای هرنوع تعاملات تجاری و اقتصادی خواستار کمیته های تخصصی و ویژه اقتصادی در منطقه برای رفع موانع شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراودات اقتصادی ایران و عراق توسعه می یابد

مراودات اقتصادی ایران و عراق توسعه می یابد