مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-15اقتصادي

رشد 6 برابری توزیع نهال توت در کشور/ تولید 1.1 میلیون اصله نهال


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به رشد شش برابری توزیع نهال توت در میان نوغانداران برای امسال، گفت: تولید یک میلیون و 115 هزار اصله نهال توت در دستور کار قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عدیل سروی زرگر پیش از ظهر دوشنبه در آیین نمادین آغاز پیله واچینی استان گیلان در روستای لپوندان شهرستان شفت، اظهار کرد: نوغانداری و پرورش کرم ابریشم یک فعالیت میراثی کهن و اقتصادی در استان گیلان به ویژه این شهرستان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه احیای صنعت ابریشم در کشور به ویژه استان گیلان، افزود: تحولات سال های اخیر در حوزه نوغانداری نوید بخش رونق دوباره این صنعت در ایران و استان گیلان به عنوان خاستگاه آن است.

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور به افزایش توزیع تخم نوغان در سال جاری در میان نوغانداران اشاره کرد و گفت: توزیع جعبه های تخم نوغان از بیش از 25 هزار و جعبه به 46 هزار و 100 جعبه برای امسال رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد رغبت بیشتر نوغانداران به فعالیت در این صنعت بوده ایم، تصریح کرد: تعداد بهره برداری در این بخش از 17 هزار و 500 خانوار به 25 هزار خانوار رسیده است.

سروی زرگر با اشاره به اینکه تمام نقاط ایران ظرفیت فعالیت در زمینه پرورش کرم ابریشم را دارد، بیان کرد: در حال حاضر 22 استان در کشور در حوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 6 برابری توزیع نهال توت در کشور/ تولید 1.1 میلیون اصله نهال

رشد 6 برابری توزیع نهال توت در کشور/ تولید 1.1 میلیون اصله نهال