مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 خرداد 1399 ساعت 05:252020-06-15سياسي

از عدالت معتاد تا عدالت جوانمرد


فرشته عدالت که معتاد شود، کمرش خم می شود و تنها خود را می بیند، محرومان و صاحبان اصلی این انقلاب را فراموش می کند، همنشین کاخ نشینان می شود تا جایی که خود او نیز روحیه اش کاخ نشینی و ویلا نشینی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، امیر اسلامی صدر، فعال سیاسی و رسانه ای در یادداشتی نوشت: عدالت چرا چشمهایش بسته است؟ چشمهایش را بسته اند تا نفهمد که در ترازویش چیست، عدالت را می گویم نه ستم را، ستم که حسابش پاک است، چشمهایش که بسته نیست، چهار چشمی دنیا را می بیند، همه را می یابد و هرگز اشتباه نمی کند .

این جملات قابل تأمل در مورد عدالت را مرحوم علی شریعتی گفته است.

در تاریخ خوانده ایم که بارها عدالت را به مسلخ برده اند! اما کدام عدالت به مسلخ می رود؟ عدالتی که پاک است، صاف است، زلال است، اصلاً عدالتی که جوانمرد است به مسلخ می رود نه عدالتی که دچار اعتیاد و احتیاط شده است! عدالت معتاد و محتاط را صاحبان زر و زور دوستش دارند، هوایش را دارند، متاعش را می رسانند و عطایش را روی چشم می گذارند.

عدالت مصلحت سنج  و محافظه کار، نتیجه اعتیاد و احتیاط عدالت است و مطلوب آنانی که دوست دارند برای ظلم شان شبهی از عدالت بسازند و خود را در پوستینش بپیچند تا مصون بمانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از عدالت معتاد تا عدالت جوانمرد

از عدالت معتاد تا عدالت جوانمرد