مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 10:152020-06-13اجتماعي

5 استان کشور دارای مجوز پرورش تیلاپیا هستند


مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر 5 استان کشور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را دارند و سازمان شیلات درصدد توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در این استان هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان شیلات ایران، مهدی شکوری افزود: مجوز پرورش ماهی تیلاپیا از سال 1397 در 5 استان سمنان، یزد، بخشی از کرمان، خراسان جنوبی و قم توسط سازمان محیط زیست داده شد و سال گذشته نیز 550 تن تیلاپیا در این استان ها در مزارع دارای مجوز تولید شد.

وی بیان داشت: براساس گزارش های دریافتی در نشست با سازمان محیط زیست مشخص شد که در بیش از 14 استان در مزارع غیرمجاز پرورش تیلاپیا انجام شده که درصدد تعطیلی این واحدها هستیم و قصد نداریم به آنها پیش از آنکه سازمان محیط زیست استانی را تأیید کند، مجوز دهیم.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران، با بیان این که کشور عراق سال های دور با مطالعاتی که انجام داده بود، ماهی تیلاپیا را در دجله و فرات رهاسازی کرد و این ماهی در آن منطقه مستقر شد، اظهار کرد: سال های بعد نیز انبوهی از این ماهی در آب های خوزستان دیده شد و براساس آخرین گزارش پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور سه گونه از ماهی تیلاپیا در آب های مرزی و مشترک شناسایی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 استان کشور دارای مجوز پرورش تیلاپیا هستند

5 استان کشور دارای مجوز پرورش تیلاپیا هستند