مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 خرداد 1399 ساعت 08:502020-06-12اجتماعي

پنج استان دارای مجوز پرورش تیلاپیا هستند/تولید 550 تن تیلاپیا در سال گذشته


مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر پرورش ماهی تیلاپیا در استان های  تهران، یزد، بخشی از کرمان، خراسان جنوبی و قم دارای مجوز است و سال گذشته نیز 550 تن تیلاپیا در این استان ها در مزارع دارای مجوز تولید شد.

- مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر پرورش ماهی تیلاپیا در استان های  تهران، یزد، بخشی از کرمان، خراسان جنوبی و قم دارای مجوز است و سال گذشته نیز 550 تن تیلاپیا در این استان ها در مزارع دارای مجوز تولید شد.

مهدی شکوری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه کشور عراق سال های دور با مطالعاتی که انجام داده بود، ماهی تیلاپیا را در دجله و فرات رهاسازی کرد و این ماهی در آن منطقه مستقر شد، اظهار کرد: سال های بعد نیز انبوهی از این ماهی در آب های خوزستان دیده شد و براساس آخرین گزارش پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور سه گونه از ماهی تیلاپیا در آب های مرزی و مشترک شناسایی شدند.

وی ادامه داد: قبل از این که ایران اقدام به پروش این ماهی کند، تیلاپیا در آب های مشترک ما و عراق دیده شده بود و در حال حاضر تنوع پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران در پاسخ به این سوال که آیا این ماهی مهاجم است یا خیر، گفت: تعریف ماهی مهاجم این است که آن ماهی می تواند با بقیه گونه ها رقابت کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج استان دارای مجوز پرورش تیلاپیا هستند/تولید 550 تن تیلاپیا در سال گذشته

پنج استان دارای مجوز پرورش تیلاپیا هستند/تولید 550 تن تیلاپیا در سال گذشته