مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 05:452020-06-10فرهنگي

کالا شدن کتاب و آفت جایزه های ادبی


کیوان صادقی درحالی از هیاهوی کالاواره شدن کتاب می گوید که معتقد است جوایز ادبی در ایران به این آفت آلوده شده اند که سعی می کنند ادامه روند تبلیغات یک کتاب باشند.

- کیوان صادقی درحالی از هیاهوی کالاواره شدن کتاب می گوید که معتقد است جوایز ادبی در ایران به این آفت آلوده شده اند که سعی می کنند ادامه روند تبلیغات یک کتاب باشند.

نویسنده کتاب دوازده نت برای سکوت که در بخش مجموعه داستان نوزدهمین و بیستمین دوره جایزه مهرگان ادب به عنوان تقدیرشده معرفی شده است، در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت کیفی داستان های کوتاه ایرانی و نشر آن ها در سال های اخیر اظهار کرد: متاسفانه داستان کوتاه ایرانی از لحاظ صنعت نشر در وضعیت خوبی نیست؛ یعنی اگر در ادامه فرآیند نوشتن، چاپ، انتشار و فروش کتاب را درنظر بگیریم، باید بگویم که چرخ این صنعت امروزه به کندی می چرخد؛ برای همین ناشران مجبور می شوند کار عامه پسند و کارهای ترجمه تضمین شده منتشر کنند که در دنیا شناخته شده است و حداقل از فروشش در دنیا تا حد زیادی مطمئن هستند.

صادقی در ادامه گفت: داستان ایرانی نمی تواند معاش نویسنده را تامین کند و در بسیاری موارد هزینه های چاپ، نشر و توزیعش را پوشش دهد، برای همین خیلی از کارهای خوب دیده نمی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالا شدن کتاب و آفت جایزه های ادبی

کالا شدن کتاب و آفت جایزه های ادبی