مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 08:552020-06-09فرهنگي

فروش سالانه 7 میلیارد صنایع دستی در لرستان/ 3500 کارگاه فعال است


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از فروش سالانه 7 میلیاردی صنایع دستی در لرستان خبر داد و گفت: 3 هزار و 500 کارگاه فعال صنایع دستی با 52 رشته در این استان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید امین قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 36 هزار هنرمند صنایع دستی در لرستان مشغول به فعالیت هستند، گفت: کسب 32 نشان ملی مرغوبیت و 4 نشان یونسکو توسط هنرمندان و صنعتگران استان در رشته های کمانچه لری، زیورآلات سنتی، نقاشی و طلاکاری روی شیشه و حجاری سنگ از موفقیت های هنرمندان لرستانی است.

3 هزار و 500 کارگاه فعال صنایع دستی با 52 رشته در لرستان وجود دارد وی با بیان اینکه سال گذشته 29 دوره آموزش رشته های عمومی صنایع دستی و سه دوره آموزشی شاغلین صنایع دستی در سطح استان برگزار شده است، افزود: در این دوره ها تعداد هزار و 728 هنر آموز و هزار و 268 هنرجو از آموزش های تخصصی بهره مند شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: گلیم بافی، چرم دست دوز، ماشته و جاجیم بافی، صنایع چوب، خراطی چوب، طراحی گلیم، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، چوغا بافی، ورشوسازی، آیینه کاری، منبت کاری، حصیر و کپوبافی بخشی از رشته های صنایع دستی است که در این دوره ها آموزش داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش سالانه 7 میلیارد صنایع دستی در لرستان/ 3500 کارگاه فعال است

فروش سالانه 7 میلیارد صنایع دستی در لرستان/ 3500 کارگاه فعال است